Overweldigend Shanghai
28 september 2013 - Suzhou, China
Na drie bruisende dagen Shanghai even bijkomen in het prachtige Suzhou.
De nachttrein vanuit Xi'an was een belevenis op zich, maar van slapen komt het niet echt, hoewel Roland wel lekker gepit heeft. Shanghai is echt een drukke wereldstad, met hoogbouw als in Manhattan. Eerst een tour door het Urban museum, waarin te zien is hoe de stad in slechts 20 jaar de huidige status heeft bereikt. Toen een avondtour om de prachtig verlichte wolkenkrabbers te bekijken, fantastisch. Gisteren gewandeld door wat ze zelf "Chinatown" noemen, leuke winkeltjes, daarna een boottocht over de rivier die de stad in tweeën deelt. In de avond was er een spectaculaire acrobatiekshow, maar toen was de energie ook wel op!
Overigens zijn we heeel blij dat we een georganiseerde reis hebben, dat is wel super-relaxt! Alles wordt geregeld, je wordt overal voor de deur afgezet, alle tickets zijn er, de tafels staan klaar, zelfs de koffers hoeven we niet zelf te sjouwen. We beginnen er al helemaal aan te wennen. Ook het eten is meestal prima, soms super soms iets minder en vaak veel van hetzelfde. Gister in Shanghai heerlijk onze tanden in een Big-Mac gezet, nooit gedacht daar zo van te genieten!
We hebben het enorm naar ons zin, wat een indrukken van dit fascinerende land, de ene nog mooier dan de volgende!
