De laatste paar dagen!

13 oktober 2013 - Guangzhou, China

Zaterdag van Kunming naar Guangzhou gevlogen, alweer een megagrote stad in het zuiden van China, met ruim 17 miljoen inwoners, meer dan Nederland dus!

De avond ervoor hebben we nog een schitterende dans-show bezocht. In een wervelende show geven ruim 100 dansers een overzicht van alle bevolkingsgroepen uit de provincie Yunnan. Vooraf leek het ons eigenlijk niet veel aan, maar we zijn blij dat we gegaan zijn, het was echt fantastisch!

In Guangzhou is het 33 graden met een luchtvochtigheid van 90%! Roland heeft al dagen last van een verkoudheid en met de temperatuurverschillen door de airco’s wordt het helaas niet veel beter. Maar als we de weerberichten van thuis lezen, houden we snel op met klagen!

Het hotel ligt aan de Parelrivier en heeft een zwembad, dus zondag geven we onszelf een dagje “vrij”. Er is wel een excursie door de stad, maar gezien de smog laten we die deze keer aan ons voorbij gaan. Bovendien wacht ons morgen nog een stevig dagje. Eerst met de ferry naar HongKong, waar het overigens nog warmer is, daar gaan we een paar hoogtepunten (letterlijk) bezoeken en om 22.55 uur ’s-avonds vliegen we weer naar huis!

We hebben het gevoel of de vier weken zijn omgevlogen, maar aan de andere kant ook alsof we maanden weg zijn geweest, zo ontzettend veel mooie indrukken!

Vanavond gaan we uit eten (met z’n tweetjes) in een Frans restaurant (!). Waarschijnlijk het duurste etentje van de hele vakantie, want het kost hier werkelijk bijna niets. Maar ja, het is natuurlijk niet voor niets de 13de!

1. Marjan Spoelstra:
    13 oktober 2013
    Geniet er nog even van. Tot donderdag.
  2. Jan en Emmy:
    13 oktober 2013
    Geweldig. Eet smakelijk en tot heel gauw. Liefs Emmy
  3. Barbara en Rogier:
    14 oktober 2013
    Wat een geweldige verhalen en foto's. Zin om gelijk ook zo'n rondreis te boeken (nog ff wachten tot de kids groter zijn!). Nog heel veel plezier en tot gauw!!