Onbekend China: Dali en Kunming

11 oktober 2013 - Kunming, China

We vertoeven 2 dagen in de stad Dali, nog steeds in het westen van China. Prachtig stadje, nog nooit van gehoord, het ligt aan een groot meer, Erhai en is omringd door hoge bergen.

Woensdag de 9de lopen we met een klein groepje de berg Cangshan op, na een kabelbaanritje. Heerlijk weer, rond 23 gr en mooi helder zicht. De wandeling omhoog gaat langs aangelegde wandelpaden, maar is best pittig. Wel heerlijk om lekker door te stappen in de mooie, frisse natuur.
Na de lunch bezoeken we de Drie Pagoden, waar Dali vooral om bekend is. Ze zijn meer dan 1.000 jaar oud, maar nog steeds indrukwekkend, net zoals het achterliggende tempelcomplex, dat tegen de helling van de berg is gebouwd.

Het eten is hier echt fantastisch, bij de gezamenlijke lunch komen er allerlei gerechten op tafel, en ze smaken echt heerlijk! Na zo’n warme lunch valt het niet mee om actief te blijven, maar er is zoveel te zien, dat lukt wel.

Gisteren en vandaag veel zwerfhonden gezien, ze worden wel gevoerd maar zijn verder mensenschuw. Doet ons wel verlangen naar een knuffel van onze eigen viervoeter, we zijn benieuwd hoe het met Tygo is! Nog een weekje dan kan er weer gestoeid worden!

Donderdag de langste busreis, ca 5 uur van Dali naar Kunming. We hebben een grote bus voor ons zessen, dus gelukkig ruimte genoeg en ondertussen genoeg te zien langs de weg.

Kunming ligt aan een gigantisch meer, dat we bekijken vanaf een berg na (alweer) een kabelbaanritje. Prachtig weer, dus prima uitzicht!

We boffen trouwens bijzonder met het weer, maandag was er in de regio Shanghai een tyfoon, die enorme wateroverlast heeft veroorzaakt. Het nieuws in China staat er bol van. Op de plek waar we op 30/9 nog de fantastische show aan het Westmeer hebben gezien, staat nu alles blank!

Vrijdag het Stenen Woud bezocht, prachtige rotsformaties die door erosie zijn ontstaan. Het zijn gigantische pilaren en grillige rotsen, met mooie wandelpaden tussendoor. Supermooi tripje met alweer een strakblauwe lucht!
Het einde van de vakantie is in zicht overmorgen zijn we in HongKong en dan vliegen we alweer naar huis!