Hoogtepunt nummer zoveel!!

7 oktober 2013 - Chengdu, China

Na een heerlijk rustdagje in Yangshuo (geen excursies) vliegen we met een nachtvlucht naar Chengdu, vooral bekend vanwege de…………panda’s!!

Hier hebben we echt naar uitgekeken en we worden niet teleurgesteld, wat een fantastische ervaring! Het Research Institute of Giant Panda Breeding is schitterend aangelegd in een mooie parkachtige omgeving.
Een deel van de panda’s wordt in niet voor publiek toegankelijk gebied voorbereid op terugkeer naar de natuur en ondersteund in de voortplanting, want daar zijn ze zelf helaas niet zo goed in. Op die manier hoopt China dit prachtige beest voor uitsterven te behoeden.

Er zijn ook tientallen panda’s wel te bezichtigen, en dat is werkelijk geweldig! Wat een indrukwekkende beesten, ze zien er heel knuffelig uit, maar zijn natuurlijk best gevaarlijk met hun enorme klauwen en tanden.  Zodra ze volwassen zijn doen ze bijna niets anders dan bamboe knagen en slapen (vooral overdag). Maar de jonge panda’s zijn heel speels, en dat konden we gelukkig volop aanschouwen!  Er was zelfs een kraamkamer met 5 pups van 2 maanden oud, ze lagen in een babybox met spijltjes, echt über-schattig!
Alweer een moment om in te lijsten, gaat nooit meer van de harde schijf!

Op dit moment zitten we op het vliegveld van Chengdu, voor een vlucht naar Lijiang, in het hooggebergte van West-China. Helaas 2 uur vertraging, wordt dus weer een latertje vannacht.